„Realne stvari su glad, samoća i bol a život služi da bi se čovek vadio iz toga.” – Ljubomir Bandović

Sinoć je na sceni Kulturnog centra Rakovica odigrana komedija Ljubomira Bandovića pod nazivom „Kontraš“. Već duže vreme planiram da pogledam ovu predstavu i stalno nađem neki izgovor zašto ne stižem da odem, a sada kada je stigla u moju malu i lepu Rakovicu, tu na 10 minuta od mene, nisam ni želela da smišljam izgovore već sam istog dana okrenula Centar za kultru i rezervisala karte.

Nakon nešto više od sat i 15 minuta fenomenalnog Ljube, publika je zadovoljna, nasmejana i (kako sam mogla da primetim) puna pozitivnih utisaka napustila salu.

kontras_1418067496_670x0

Zahvaljujući starijoj kolegenici sa fakulteta (kojoj ovom prilikom do neba zahvaljujem :* ) imala sam priliku da popričam sa jednim od naših najangažovanijih glumaca, dobitnikom brojnih nagrada i priznanja među kojima je i nagrada “Veljko Maričić” na Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci i meni lično jednim od najdražih glumaca.

11058397_1611577039054151_2314259997192375998_n

Dok sam tražila neke informacije o predstavi često bih naišla na saopštenje da je „Kontraš pitka, vesela i gledljiva komedija…“ šta po Vašem mišljenju izdvaja ovu komediju od drugih i zašto bi narod trebao da dođe da je pogleda?

-Na ovaj način Duško Premović, autor teksta, i ja slavimo pozorište, povratak monodrame u pozorište. Sada su vremena stand up komedije protiv koje nemam ništa ali publika koja sada stasava ne zna veliku razliku između stand up komedije i pozorišta.  Drugo, ovo je priča o nama, mi smo Ponjava. O ponjavu se bršu noge, to je nepotrebna krpa koja stoji ispred kuće, mi smo nekom nepotrebni, mi smo skrajnuti i ostali smo sami zato sto smo bili huligani, zato sto smo zaboravili svoje dete, zato sto smo zaboravili na našeg dedu koji je kosti ostavio na Kajmakčalanu. Ova predstava bi trebala da prizove ljude da se ponovo zapitaju i da svako u okviru svog dvorišta, svoje porodice, napravi neki pomak u vaspitanju svoje dece i u svom odnosu prema životu.

maxresdefault

Kod Kesića u emisiji gost je bio Mićko Ljubičić koji je govorio o svom novom šou programu i rekao jednu stvar koja se meni jako svidela a to je da je ljudima potrebno da se i te kako adaptiraju na život u Srbiji jer onaj ko nije prilagođen se ne snalazi baš najbolje i odlazi iz nje. Da li je Kontraš prilagođen ali mu je u naravi da tera neki inat ili nije prilagođen pa traži neki izlaz iz te situacije svojim “kontriranjem“?

-Mi ljudi se rađamo u boli, devet meseci su naša pluća bila u vodi i mi kad izađemo iz maminog stomaka i kada udahnemo to je bol.  Naša konstanta je glad i onda nas to tera da tražimo hranu. Naša konstanta je samoća i onda nas to tera da idemo da se družimo sa ljudima. U svakom slučaju svi težimo ka nekom boljem životu, ka nečemu što postoji samo na televiziji, a to su puni frizideri i roditelji koji govore jednom drugom volim te, ali to nisu realne stvari. Realne stvari su glad, samoća i bol a život služi da bi se čovek vadio iz toga. Ponjava je negde toga svestan samo što to ne ume da artikuliše, ali nema Ponjavi drugog mesta sem Srbije.

10170910_1604275469795655_1900871233173234005_n

11059332_1643391925884009_4826743905919425025_n

poslednje dve fotografije: Belgrade Event Photographer

Lično sam uživala u predstavi i slatko se nasmejala, te vam toplo preporučujem da je pogledate. Po mom mišljenju ova predstava u potpunosti oslikava naš narod. Često mi se čini kako glumimo neke bolje ljude, neke ljude 2.0. Nisam sigurna da li te ljude glumimo u želji da budemo bolje prihvaćeni ili smo jednostavno naučili da se pretvaramo i zavaravamo kako druge tako i sebe. Sigurna sam će vas ova predstava razgaliti ali i naterati da se zamislite o nekim vrlo važnim pitanjima.  Prvo naredno igranje je u Mikser House-u u sredu, 8. aprila sa početkom u 21h a za datume ostalih gostovanja kao i informacije o predstavi pogledajte njihovu zvaničnu fejsbuk stranicu.

kontras_0

Za kraj jedno veliko hvala Ljubomiru Bandoviću na fenomenalnom izvođenju predstave kao i na izdvojenom vremenu za ovaj kratak razgovor.

Leave a Reply

